i. kdor namerava napisati večje delo, naj živi lagodno in po zaključenem penzumu naj si dopusti vse, kar ne ovira nadaljevanja dela.
ii. če želiš, govori o opravljenem, vendar nikomur ne beri iz tistega, kar je še v delu. zadovoljstvo, ki ga dosežeš s tem, zavira tvoj tempo. pri upoštevanju tega režima bo rastoča želja za sporočanje nazadnje postala motor, da delo končaš.
iii. med delom poskušaj uiti povprečju vsakdana. polovični mir, pospremljen s plehkimi šumi, ponižuje. nasprotno pa so lahko spremljava glasbene etitude ali razni pomešani glasovi za delo prav tako pomembni kot slišna tišina noči. če ostri notranje uho, potem postaja preizkusni kamen tiste dikcije, katere obilica v sebi pokoplje celo najbolj ekscentrične glasove.
iv. izogibaj se poljudnemu orodju. pedantno vztrajanje pri določenem papirju, peresniku, črnilu je koristno. ne izobilje, ampak obilica potrebščin je neobhodno potrebna.
v. ne dovoli nobeni misli, da ti uide inkognito, in vodi svojo beležnico tako skrbno, kot to počne urad za tujce.
vi. napravi svoje pero krhko do inspiracije in z močjo magneta jo povleči k sebi. bolj pazljivo ko postopaš pri zapisu neke misli, toliko zrelejše ti bo izpostavljena na milost in nemilost. govor osvaja misli, pisava ga vendarle obvlada.
vii. nikdar ne prenehaj pisati zato, ker ti ne pride nič več na misel. zapoved literarne časti se glasi, da lahko prenehaš pisati samo tedaj, če se je treba držati nekega termina (obroka, dogovora) ali če je delo končano.
viii. presledke navdiha izpolni s čistopisom že napisanega. tako se bo spet prebudila intuicija.
ix. nulla dies sine linea - vendar tedne in tedne.
x. nikdar ne imej neko delo za popolno, če nisi nad njim še enkrat bedel od večera do jutra.
xi. zaključka dela ne piši v običajnem delovnem prostoru. v njem za kaj takega ne boš našel potrebnega poguma.
xii. stopnje sestavljanja: misli - slog - pisava. smisel čistopisa je, da se pozornost usmeri h kaligrafiji. ideja ubija navdih, slog vklenja idejo, pisava poplača slog.
xiii. delo je posmrtna maska koncepcije.
- walter benjamin. enosmerna ulica (plakatiranje prepovedano! pisateljeva tehnika v trinajstih tezah)
Ni komentarjev:
Objavite komentar